Thursday, May 13, 2010

LOOK AROUND YOU.

Bonjour everyone! :)

How's everybody doing? Great? :D I've been doing quite well. I'm just going to share this important thing (for me) it's about this 4-letter world called l i f e

I agree with what Safira Nugroho posted yesterday. [CLICK HERE!]

Even though you're dying because of your problems in life, you're still lucky. Yang penting kan fakta nya lo belom mati. And the word "dying" comes from yourself, yes, YOU! For me, ngomong "I'm dying" ga terlalu gampang. Ga tau gue orang nya terlalu serius ato apa, tapi betul apa fira bilang "VALUE YOUR LIFE". No matter what happen, masih beruntung lo hidup. Orang sekarat pengen hidup, masa yang hidup pengen mati?

Terus mau bahas ini juga, dan menurut fira juga, yang gue setuju juga :p "THINK, AND REMEMBER THOSE PEOPLE". Like I've said before, you're lucky. Yes, compares to the people on streets, YOU'RE SO MUCH LUCKIER THAN THEM. So, wake up! Jangan compare dengan yang jauuuh dong, kadang-kadang perlu juga liat ke bawah kita, supaya kita bisa bersyukur dengan apa yang kita punya. Phopho (nenek) gue sering bilang "1 butir nasi yang tersisa adalah 1 tetes keringat petani." dan iya itu betul. Kalo kenyang, kita tinggal buang, ya ngga? Apa ga kasian sama petani nya? Lebih-lebih sama orang yang nyari satu butir nasi aja susah. Pada ngerti kan semua nya? Okay then, gotta go.

Wish me luck for tomorrow's semifinal ;)

Sealed with a smile,
talithayohana :)

No comments:

Post a Comment